Teleurstelling
Van diverse zijden is er met teleurstelling en onbegrip op dit nieuws gereageerd. Na jaren van moeizaam geploeter om aan de gewenste bezoekersaantallen te voldoen en om een goed en aantrekkelijk programma te bieden, zijn momenteel de autobeurzen juist weer aan een opmars begonnen. Gemiddeld genomen stijgt de populariteit van publieksbeurzen en dat gold dit jaar zeker voor de AutoRAI.
De AutoRAI is namelijk met zijn 290.000 bezoekers veruit het grootste publieksevenement in Nederland. Ter vergelijking: de Huishoudbeurs moet het met 220.000 bezoekers doen. Niet alleen is het een teleurstelling voor de autoliefhebber, maar ook voor de beurzenbranche is het een tegenvaller.
Misschien…
Dat er toch nog iemand opstaat die er wel brood in ziet. Volgens beursspecialist Lex Kruijver is er geen enkele commerciële reden om deze beurs niet door te laten gaan. Met minder bekende merken en een mooi spektakel, komen volgens hem de bezoekers echt wel naar de AutoRAI in Amsterdam